Vyberte stranu

a hviezdy

Zuzka Greizinger

LETUŠKA

Som letuška, no kedysi som bola redaktorka v časopise, hlavu v oblakoch mám však odjakživa. Okrem výšok ma vždy lákala aj chuť diaľok, a tak mi raz v hlave vzkriesla skvelá myšlienka – spoznám svet ako letuška Le Tužka. 🙂

FOLLOW ME

Destinácie

A je to tu, môj prvý let do USA, a hneď do zvučného L.A.! Konečne vstúpim na toľko ospevovaný kontinent nového sveta, slobody a demokracie, a to rovno do mesta splnených snov, uvidím všetky tie miesta, ktoré sú nám dobre známe z televíznych seriálov a filmov.

Od nablýskaného Hollywoodu ma delí rovných 16 hodín letu cez severný pól. Na palube lietadla však nič nenasvedčuje tomu, že letíme smerom Los Angeles. Všetci naši pasažieri nie sú iba opálení, ale zjavne pochádzajú z Indie. Ale nie je sa čomu čudovať. Indovia sú všade na svete, v Amerike je ich obzvlášť veľa a cez Abu Dhabi majú najlepšie spojenie. Hoci sme vyštartovali skoro ráno, do Kalifornie priletíme miestneho času okolo obeda. Vďaka časovému posunu sme si nadhnali skoro celý deň. Aspoň nemusím ľutovať tých pár hodín, ktoré zúfalo potrebujem obetovať spánku. Neskôr sa všetci stretávame v hotelovom lobby. Naša Cabin Managerka (mimochodom, Indka) navrhuje prenajať auto a výlet do Las Vegas. Väčšina posádky, ktorá v L.A. nie je prvýkrát, nadšene súhlasí. Znie to síce lákavo, ale niečo mi hovorí, že svoju prvú návštevu Kalifornie by som mala venovať najprv poznávaniu samotného Los Angeles a Hollywoodu. Najprv však vyhráva večera. Kedže moja spoločníčka je prísna vegetariánka, vtipne nakoniec skončíme v indickej reštaurácii za rohom. 🙂 Nevadí, zajtra mám na pravú americkú Ameriku celý deň!

Na druhý deň sa väčšina mojich kolegov pravdepodobne zotavuje z prvej noci v Las Vegas, ďalšie dve kolegyne sa zase chystajú do Disneylandu, ktorý sa nachádza hneď za rohom hotela. Ubytovaní sme totiž v časti Anaheim, bohužiaľ pomerne ďaleko od centra nablýskaného L.A. Čo teda robiť, ak ste ostali sama v Amerike, kde sa bez auta nepohnete, no nemáte vodičák? Ostáva jediná možnosť. Pripojiť sa k ďalším turistom a objednať si „bus tour“, organizovaný výlet. (Výlet som si objednala cez aplikáciu Viator) Obyčajne nie som veľkým vyznávačom týchto poznávacích výletov, radšej sa túlam po vlastných, ale tentoraz nemám na výber. A nakoniec vôbec neľutujem. Vtipný šofér nás prevedie všetkými dobre známymi miestami. A ku každému miestu nikdy nezabudne prihodiť nejakú pikošku. Prechádzame okolo veľkých filmových štúdií, popri Rodeo Drive, nákupnej štvrti s tými najdrahšími obchodmi, kde Juliu Roberts vo filme Pretty Woman nechceli obslúžiť a pokračujeme cez Beverly Hills, odkiaľ pochádzali Brenda a Dylan. V skutočnosti tu vraj bývajú bohaté rodiny právnikov a lekárov. Celebrity z filmových plátnien sa skôr ukrývajú vo svojich nedobytných vilách vysoko v kopcoch. Avšak, len kúsok od Chodníka slávy (The Walk of Fame), sa nachádza ulička so známou talianskou reštauráciou, kde vraj stačí poriadne zazoomovať na terasu a za tmavými slnečnými okuliarmi a pod šiltovkami hlboko vsadenými do čela vraj určite spoznáme niekoľko dobre známych tvárí. Káva tu stojí asi polovicu výplaty, ale ak sa vám podarí zbaliť Matta Damona, nie je to až taká zlá investícia. 🙂 Náš šofér a sprievodca v jednom nás nakoniec vyhodí na Chodníku slávy a dáva nám tri hodiny na zmapovanie všetkých hviezd. Tak ako samé filmové hviezdy, aj ich chodníkove hviezdy sú niektoré naleštené a vyblýskané, iné zapadajú prachom. Leonarda Dicapria neviem nájsť a Matta Damona si označkoval holub. Zato som však našla otlačky prstov a chodidiel Roberta Downeyho Juniora a poviem vám, má riadne veľkú nohu! Čo to môže znamenať? 🙂
Vždy som si priala navštíviť múzeum voskových figurín a Hollywood mi príde ako najpríhodnejšie miesto. Práve tu zisťujem, že Leo je celkom vysoký, zato Penelope Cruz je neskutočne drobunká. Neskôr v obchode so suvenírmi kúpim priateľovi Oscara za prevedenie najlepšieho frajera a už upaľujem k autobusu. Našou ďalšou zastávkou je Santa Monica. Šofér nás vysadí pri pešej zóne plnej módnych butikov s typickými bohémskymi kalifornskými outfitmi. Prechádzka ma vedie na pláž a k mólu, ktoré dobre poznám z viacerých filmových záberov. A potom tá pláž! Presne ako zo seriálu Baywatch, ktorý som ako dieťa milovala! Tá istá pobrežná hliadka, tie isté červené trenky a ten istý červený plavák. Mitch Buchannon skrátka naozaj existuje!!! V Santa Monice, pri Mitchovi, sa žiaľ náš výlet končí, nasleduje už iba cesta naspäť do hotela. Spokojne pozorujem krajinu cez okno, prechádzam predsa skutočnou továrňou na sny…

San Francisco #4

Prejsť sa po slávnom moste Golden Gate Bridge na dvoch kolesách je zážitok, bez ktorého nemôžete San Francisco len tak opustiť.

San Francisco #3

Pôvodní obyvatelia Ameriky (indiáni) verili, že vodopád má ženskú dušu, a keď sa vraj slobodná žena nadýcha vzduchu v jeho okolí, čoskoro sa vydá. Tak neviem, mám zhlboka dýchať alebo radšej dych zadržiavať?

San Francisco #2

Prenájom apartmánu vás tu vyjde drahšie než na Manhattane v New Yorku! A leto nebýva najšťastnejším obdobím na výlety. V krátkych nohaviciach tu stretnete len nevedomých turistov! 🙂

San Francisco #1

Verím, že každý má niekde na svete svoje mesto. Mesto, ktoré s vašou dušou vibruje viac než iné, ktoré vás priam magicky priťahuje. To moje je jednoznačne San Francisco!